fredag den 30. august 2013

Det (næsten) færdige Orangeri

Hermed på opfordring lidt billeder af det færdige Orangeri. Det er alle småtingene, der stadig mangler, og som jo også lige giver den sidste "finish".

Men ta daaaa - Her er vores skønne skønne ude-rum.


Vi er så vildt glade for det, og det bliver brugt til hygge, spisning, overnatning, the-drikning, lektielæsning og..., og..., og....

Der er kun én eneste regel - Det er ABSOLUT Skærmfri Zone. Ingen PC'ere, Iphones eller I-Pad. ....lad os se hvor længe det holder :)




I det lille bed på ved venstre side foran huset er det tanken, at der skal gro lavendler, som kan bryde den lidt lange facade - Lur mig om det ikke også lykkes mig at få sneget et par tulipanløg ned i jorden :)

 

Afskygning har vi løst ved at skaffe nogle helt almindelige tynde gardiner, som blot kører i en wire i loftet, og så hænger ned bag en snor ved væggenes top. Det fungerer ret fint, og ser skønt ud, synes vi. Vi er stadig lige i overvejelserne, om vi skal have gardiner til begge sider, men det er nok der vi ender.

 

Lige nu er sat et par overskydende stole derind - Det er dog kun en foreløbig løsning. Vi vil gerne lave en hjørnebænk i stedet, med en masse puder vi kan hygge og slænge os i til næste år. Indretningen i det hele taget bliver vist bliver et kapitel for sig..... et af de kapitler jeg også glæder mig ret så meget til :0)

Rigtig God Weekend derude :0)





21 kommentarer:

  1. Det ser vel nok flot ud. En god ide i har fået med gardiner til afskærmning, den tror jeg godt jeg kunne finde på at kopiere.

    SvarSlet
  2. Tak Dorthe - Vi synes de var lidt mere lækre end de gængse drivhusgardiner. Disse her er købt i Ellos på nettet. Du er velkommen til at bruge idéen - der er ikke copyright på nogle af mine løsninger :0)

    Knus herfra :0)

    SvarSlet
  3. Det er et lækkert orangeri. Kan godt forstå I er glade for det. Det bliver skønt at få det indrettet rigtigt hyggeligt.

    SvarSlet
  4. Hej Gitte, ja det bliver ret fedt at indrette det. I begyndelsen var planen at der skulle bruges ret meget plads til planter - men nu hælder vi mere og mere til at der skal være rigeligt plads til mennesker :)

    SvarSlet
  5. Hvor ser det fantastisk ud, ikke et øje tørt. Har også selv anskaffet et pavillion Danmark hus i år, elsker det. Hilsen Vibe

    SvarSlet
  6. Tak Vibe - Ja når først huset står der, så tænker man hurtigt at den beslutning skulle man have truffet for lææææænge siden.



    God weekend



    Knus :0)

    SvarSlet
  7. Det ser super hyggeligt ud - det bliver I bare SÅ glade for ! Vi har et drivhus der ligner jeres til forveksling, vores dør sidder bare præcis i midten, og så er vores væg hvide. Hvor er de flotte de gardiner I har fundet, vi købte vores gardiner med fra Pavillion Danmark, men dem I har fundet ville også passe præcis i stilen her hos os. Hvor har du købt dem ?
    Jeg vil glæde mig til at følge dig her på bloggen.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  8. Hvor flot! Jeg har også i år fået et væksthus, men mangler finish endnu. Da det er lavet af gamle materialer. Spændende at følge din blog.

    Hilsen
    Maria - den eksperimenterende have

    SvarSlet
  9. Hold nu op et dejligt væksthus. Lige sådan et jeg går og drømmer om her i 2014. Må jeg spørge om det er et Helios med 40 graders tagvinkel? Hvor stort er det ? Mvh Sanne. Med ønske om et godt nytår.

    SvarSlet
  10. åh hvor nogle dejlige billeder, lige hvad jeg havde brug for at se til min daglige drivhusdrømme. Vi planlægger selv at bygge et orangeri på ca 25 kvm vores hus.
    Vil du ikke nok lægge flere billeder ind som sæsonen skrider frem. Det er virkelig guf for en glasdrømmer som mig.
    KH Linda - Mrsdahl.com

    SvarSlet
  11. Furthermore, my experience comes with identifying the competitive advantage for any few different companies
    and crafting that advantage into a marketing strategy
    to develop home based business. The simple truth is, people join MLM opportunities as a result of who introduced them.
    it may also be used for headhunting and employment.


    Feel free to surf to my web-site ... okcza.tujsreba.zcrp.czyid.bnfd.cgkea.forum.mythem.es

    SvarSlet
  12. The institution may use the proceeds for these matters.
    Read further to learn what the symptoms are when a drive shaft goes bad.
    It really is true that sometimes the best things come in small packages.


    Also visit my website; performance auto carrier downtown calgary flooding

    SvarSlet
  13. This is a really good tip particularly to those new to the
    blogosphere. Short but very accurate information… Thanks for sharing this one.
    A must read article!

    My blog ... after Effects intro (Www.youtube.com)

    SvarSlet
  14. Aԝ, this was a very nice post. Spending some time and actuuɑl effort to create
    a very gߋod article… but what ccan I say… I proϲrastinate a whole lot and never seem to get nearlү anything ԁοne.


    Also visit my web site realtor waddell

    SvarSlet
  15. If you desire to improve your know-how only keep
    visiting this website and be updated with the hottest news posted here.


    My web-site - electrical safety certificate

    SvarSlet
  16. If some one needs expert view about blogging and site-building after that i propose him/her to
    visit this web site, Keep up the pleasant work.


    My web blog :: free $50 psn codes

    SvarSlet
  17. Today, I went to the beach with my children. I found a sea shell and gave it
    to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She
    placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!


    Review my web site ... free psn card codes

    SvarSlet
  18. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvarSlet
  19. Uhh her ser fedt du, må vist lige på min liste ... Jeg er også vild med drivhuse og hortensiaer
    God dag

    SvarSlet
  20. Uhh her ser fedt du, må vist lige på min liste ... Jeg er også vild med drivhuse og hortensiaer
    God dag

    SvarSlet